عطر و ادکلن

قدیمی ترین برند ها در تاریخچه عطر و ادکلن

تاریخچه عطر و ادکلن

عطر ابزاری قدرتمند برای بیان شخصیت و ظرافت و سلیقه شما است. عطر ها همراه همیشگی ما در زندگی روزمره هستند و بویی خاص به احساسات و خاطرات ما می بخشند. عطر از دوره باستان مورد توجه بشر قرار داشته است، به طوری که انسان های کهن با استفاده از گیاهان و مواد طبیعی خوشبو، خود و محیط اطرافشان را عطر آگین می کردند. در این مقاله قصد داریم در خصوص تاریخچه عطر و ادکلن صحبت کنیم. پس اگر به این موضوع علاقه مند هستید، با ما همراه باشید.

مصر باستان

مصر باستان

همان طور که گفتیم، استفاده از عطر و ادکلن قدمتی کهن دارد. آن طور که گفته می شود، منشأ و تاریخچه عطر و ادکلن به مصر باستان نسبت داده می شود. آن ها با سوزاندن اسانس ها، مواد طبیعی معطر و رزین فضا را عطر آگین می کردند و از آن برای برگزاری مراسمات مذهبی خود استفاده می کردند.

با گذشت زمان عطر از جنبه های مقدس فرا تر رفت و به بخشی از بهداشت و زندگی روزمره مردم تبدیل شد. علاوه بر این، عطر در مراسمات مذهبی برای پاکسازی بدن و به عنوان نوعی ماده آرایشی مورد استفاده قرار می گرفت.

یونان باستان

یونان باستان

در دوره یونانیان باستان، عطر به مرور زمان از مراسمات مذهبی فاصله گرفت و وارد زندگی روزمره مردم شد. در واقع در یونان باستان عطر همراه افراد در مراسم عروسی، عبادت، تشییع جنازه، تولد و… بود. پس از مدتی عطر وارد عرصه تجارت در یونان می شود و صادرات خود را به بسیاری از کشور های دنیا شروع می کند.

روم باستان

تاریخچه عطر و ادکلن

در روم باستان نیز، به لطف فتوحات و لشکرکشی های مداوم، رومیان شروع به نفوذ در فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف کردند و به تدریج جذب عطر ها شدند.

به‌ عنوان مثال، به نظر می ‌رسد که رومیان از اتروسک‌ ها عادت سوزاندن عرقیات در ظروف یا مشعل‌ های مخصوص برای پخش کردن عطر در لحظات بازی، رقص‌ ها و مراسم تشییع جنازه را یاد گرفته اند. یکی از مهم ترین ابداعاتی که در تاریخچه عطر و ادکلن به رومیان نسبت داده می شود، استفاده از ظروف شیشه ای برای عطر است.

عربستان

تاریخچه عطر و ادکلن

عطر به لطف تأثیرات متقابل بین دستاورد های غربی و دانش علمی عرب، همچنان در فرهنگ شرقی نقش کلیدی ای را ایفا می کند. به ویژه، در میان اعراب استفاده از عطر ها برای مصارف شخصی، همراه با مراسم تطهیر یا به عنوان خوشبو کننده هوا رایج است. اعراب همچنین مخترع آلمبیک و مسئول انتشار هنر باستانی تقطیر در سراسر اروپا هستند.

عربستان جنوبی باستان با کویر امروزی بسیار متفاوت بود. سرسبز و پر از گیاهان معطر، منطقه ای که به سرزمین عطر ها معروف بود. در حقیقت در کتاب مقدس اسلام یعنی قرآن، بهشت ​​مکانی معطر و پر از باغ و درخت با رودخانه‌ های بزرگ و بوی معطر مشک توصیف شده است.

 در قرن دهم، ابن سینا، فیلسوف و پزشک مشهور، گلاب را به جهان اسلام معرفی کرد که برای خوشبو کردن یا معطر کردن فضای خانه از آن استفاده می شد. به تدریج گلاب به نوعی عنصر کلیدی برای ساختن عطر ها تبدیل شد. به طوری که نمادی از پاکی و حکمت خداوند به حساب می آمد.

تاریخ، سهم صنعت عطر عربی را از دیرباز نشان داده است. بنیان‌ گذاری عطر عربی در قرن نهم به نام دانشمند عباسی، ابو یوسف یعقوب بن اسحاق الکندی، ثبت شده است که گیاهان مختلف را برای تولید لوازم آرایشی و عطر و دارو آزمایش می کرد. همچنین اعتقاد بر این است که او طیف وسیعی از انواع رایحه های مختلف را نیز عرضه کرده است. او همچنین کتابی به نام “شیمی عطر و تقطیر” نوشت که حاوی بیش از ۱۰۰ دستورالعمل برای تهیه روغن های معطر است. فرد دیگری که سهم قابل توجهی در عطر عربی دارد، جابر بن حیان است که تکنیک های جدیدی از جمله تقطیر و تصفیه و تبخیر را در عطرسازی ابداع کرد؛ بنابراین عربستان سهم گسترده  ای از تاریخچه عطر و ادکلن را به خود اختصاص داده است.

از آن زمان، عطرسازی و عطر ها در فرهنگ عمیق شبه جزیره عربستان ریشه دوانده است. دو نوع عمده بخور و عود که جدا از روغن های طبیعی خالص و روغن های غلیظ است، از زمان های کهن در عربستان مورد استفاده قرار می گرفته است.

بهترین عطر های عربی در تاریخچه عطر و ادکلن

  • عطر رساسی

عطر رساسی

Rasasi Perfumes Industry LLC یک کسب و کار خانوادگی در دبی است که عبدالرزاق کالسکار رویایی در سال ۱۹۷۹ آن را تاسیس کرد.

چشم انداز و اهداف شرکت او اکنون توسط شش پسرش پیش برده می شود که هر کدام بخشی از امور مربوط به این برند را بر عهده گرفته اند.

در طول تقریباً چهار دهه، این شرکت پایه محکمی از کارآفرینی و برخی از بهترین و منحصر به فرد ترین عطر ها را ایجاد کرده است که به دلیل کیفیت و تجمل و ظرافت شهرتی جهانی کسب کرده است. امروزه، رساسی در میان بهترین شرکت ‌های عطرسازی امارات متحده عربی، با توجه به چشم ‌انداز جهانی، قرار گرفته است. عطر رساسی در بین مشتریان گسترده ای در سراسر جهان مقبولیت و محبوبیت زیادی دارد.

  • عطر اجمل

عطر اجمل

مرحوم حاجی اجمل علی در اوایل دهه ۱۹۵۰ در آسام هند عطر اجمل را به وجود آورد. این عطر، یکی از بهترین و قدیمی ترین عطر های عربی در تاریخچه عطر و ادکلن است.

به لطف دیدگاه مرحوم حاجی اجمل علی و فداکاری بی دریغ او نسبت به صنعت عطرسازی، عطر های اجمل از یک کارگاه تجاری ساده به یک شرکت چند میلیون دلاری تبدیل شده است.

امروزه، کسب و کار خانوادگی اجمل که دفتر مرکزی آن در خارج از دبی و امارات متحده عربی قرار دارد، با اشتیاق به سمت نسل دوم و سوم اجمل ها هدایت می شود. هر کدام از افراد این نسل نقش کلیدی ای در توسعه و رشد برند دارند. در مجموع، عطر اجمل برندی با میراث غنی است که از طریق تقریباً هفت دهه تجربه و دانش در هنر پیچیده عطرسازی به دست آمده است.

  • عطر آرماف

عطر آرماف

آرماف بیش از یک دهه است که عطر های خوشبو و باکیفیت تولید می کند و هر سال حدود ۳-۵ عطر جدید تولید و به بازار معرفی می کند. این بدان معنی است که آن ها طیف گسترده ای از عطر ها را تولید می کنند که می توانید هنگام انتخاب بهترین آن ها را امتحان کنید.

آرماف در ابتدا یک تولیدکننده عطر نبود. این شرکت به عنوان یک شرکت تولید بطری های عطر با کیفیت بالا برای مارک های عطر در خاورمیانه شروع به کار کرد.

سپس، آرماف تصمیم گرفت بازی خود را به سطح بالا تری برساند و شروع به ساخت عطر برای برند های خاص کند و در همان زمان، پایه و اساس موفقیت خود در آینده را بنا نهاد.

پس از مدتی تولید عطر برای برند ها، آرماف دریافت که زمان آن رسیده است که به عنوان برندی مستقل وارد بازار شود و نامی مشهور و محبوب برای خود دست و پا کند و نام خود را در تاریخچه عطر و ادکلن به ثبت برساند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید