عطر و ادکلن

همه چیز درباره صنعت عطر سازی

صنعت عطر سازی

عطر ها در دنیای امروزی، یکی از مهم ترین وسیله های روزمره ما هستند. ما نه تنها از آن ها برای ایجاد بوی خوب استفاده می کنیم، بلکه باید به عنوان یک وسیله ضروری به آن ها نگاه کنیم زیرا عطر می توانند نشان دهنده شخصیت و سلیقه ما باشند. اما آیا تا بحال از خود پرسیده اید که عطر هایی که ما از آن ها استفاده می کنیم از چه موادی تولید می شوند. به طور کلی در صنعت عطر سازی چند ماده اولیه هستند که نسبت به مواد دیگر بیشتر استفاده می شوند و اهیمت بیشتری دارند. این مواد عبارتند از:

  1. گل یاس:

یک گل سفید خوشبو که از عصاره آن در اکثر عطر های زنانه استفاده می شود. عصاره گل یاس یکی از مواد پایه و اصلی اکثر عطر های موجود در بازار است. در عطر سازی به گل یاس لا فلور گفته می شود. زیرا هیچ گلی تا این حد خوشبو نیست که بتواند بر حس بویایی افراد تاثیر بگذارد.

  1. عود

طلا مایع یا همان عود، یکی دیگر از مواد مهم و گران قیمت در صنعت عطر سازی است. اکثر افراد یا از عود متنفر هستند یا آن را دوست دارند. هیچ حد وسطی هم وجود ندارد. رایحه عود به قدری قدرتمند است که اگر در عطر استفاده شود، می تواند بر نت های دیگر نیز تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که از آن بسیار محتاطانه استفاده می شود.

عود

  1. شکوفه های پرتقال و دیگر مرکبات

 شکوفه های مرکبات و رایحه های مختلف مرکبات یکی از نت هایی هستند که در عطر سازی استفاده می شوند. عطر های مرکبات از طریق پرس های سرد استخراج می شوند که به حفظ طراوت و تازگی آن ها کمک می کند. از رایحه مرکبات معمولا در نت های بالایی استفاده می شود که رایحه ای دلپذیر را به وجود می آورد.

  1. چوب سدر

یکی از مواد پر استفاده دیگر در صنعت عطر سازی، چوب سدر است. سدر، بوی معطر، چوبی و مشک دار دارد. چوب سدر یکی از قدیمی ترین ترکیبات عطر است که رایحه ای تلخ و در عین حال تازه دارد. از این ماده اکثر اوقات به عنوان نت پایه در عطر های مردانه استفاده می شود. همچنین چوب سدر می تواند دیگر نت ها را تقویت کند. در عطر های امروزی کمتری عطری را می توانید پیدا کنید که از چوب سدر استفاده نکند.

اهمیت گل ها در صنعت عطر سازی

اهمیت گل ها در عطر سازی

گل ها مخلوقات زیبا و جادویی طبیعت هستند که از آن ها در صنعت عطر سازی استفاده های بسیار زیادی می شود. گل ها همیشه به خاطر زیبایی و عطر دلربای خود توجه مردم را به سمت خود جلب می کنند. به همین خاطر است که گل ها نقش پر رنگی را در عطر ها ایفا می کنند. چند نمونه از گل هایی که در عطر سازی استفاده می شوند عبارتند از :

  1. گل رز

گل رز که معمولا از آن به عنوان ملکه گل ها یاد می شود، یک عنصر ضروری در بسیاری از عطر ها است که اکثر مردم نیز آن را دوست دارند. گل های رز معمولا در شب برداشت می شوند. زیرا این گل ها تا قبل از طلوع خورشید عطر بسیار قوی دارند.

  1. گل بنفشه

گل بنفشه به خاطر رایحه بسیار قوی که دارد بسیار در صنعت عطر سازی محبوب است و از آن استفاده می شود. این گل قرن ها است که کشت می شود و طبق گفته برخی از افراد نیز سابقه آن به ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. این گل معمولا در نیم کره شمالی می روید و در مناطقی مانند هاوایی،استرالیا و رشته کوه های آند در آمریکا جنوبی به وفور یافت می شود.

  1. گل های اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از زیباترین و خوش بو ترین گل های جهان است که نه تنها در صنعت عطر سازی، بلکه در بسیاری از موارد دیگر مانند مصارف آشپزی و دارویی نیز از آن استفاده می شود. این گل ها در مناطقی مانند جزایز قناری، اروپای جنوبی، شمال و شرق آفریقا، عربستان ، مدیترانه و هند به وفور یافت می شوند.

کمپانی های معروف صنعت عطر سازی

کمپانی های معروف عطر سازی

صعنت عطر سازی، صنعتی است که شرکت های بسیاری در آن مشغول به فعالیت هستند. اما در این بین تنها چند برند انگشت شمار هستند که جای خود را بین مشتریان پیدا کرده اند و به عنوان یک برند معتبر شناخته می شوند. برخی از این برند ها عبارتند از :

  1. برند تام فورد

برند تام فورد با این که به تازگی وارد عرصه مد شده است، اعتبار زیادی نزد افراد دارد و به عنوان یکی از برترین طراحان مد و عطر شناخته شده است. عطر های مجلل این برند یکی از بهترین عطر ها در بین برند های معروف هستند. عطر هایی که این شرکت تولید می کند به معنای واقعی کلمه لوکس و گران قیمت هستند اما با این حال باید بدانید که ارزش خرید را دارند. شما می توانید در ازای پولی که می پردازید عطری مجلل و ماندگار را داشته باشد که در تمام طول روز بوی تازگی می دهد.

  1. برند جو مالون

این برند معتبر نیز جای خود را در صنعت عطر سازی تثبیت کرده است و به عنوان یکی از برند های محبوب نزد مردم شناخته می شود. این برند در سال ۱۹۹۰ در لندن تاسیس شد. این برند در لایه بندی رایحه ها متخصص است. این مهارتی است که بسیاری از برند ها نتوانسته آن را بدست بیاوردند و کامل کنند اما جو مالون خود را در این زمینه ثابت کرده است.

  1. برند پرادا

برند معتبر ایتالیایی پردا نیز یکی از معروف ترین برند ها در زمینه تولید عطر است. البته این برند بیشتر در زمینه عطر زنانه فعالیت دارد و گزینه های مردانه در این برند کمی محدود تر هستند. این برند از روش های نوآورانه استفاده می کند و عطر های فوق العاده ای می سازد.

صنعت عطر سازی

جمع بندی

در این مقاله در مورد صنعت عطر سازی صحبت کردیم. در صنعت عطر سازی از مواد اولیه مختلف و گل های مختلفی استفاده می شود که برخی از آن ها را نام بردیم. همچنین به برخی از معروف ترین برند های صنعت عطر سازی نیز اشاره کردیم و در مورد هرکدام مقداری توضیح دادیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید