عطر و ادکلن

روش های نگه داری از عطر

روش های نگه داری از عطر

عطر ها به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند؛ اما باید بدانید که عطر ها بسیار حساس هستند و باید در شرایط خاصی نگهداری شوند. به طور معمول بهترین جا برای نگهداری از عطر، مکان های تاریک و خشک است. می توان عطر ها را در یک کمد یا یک جعبه تیره نگهداری کرد تا کیفیت عطر مثل روز اولش باقی بماند. باید گفت که هر چقدر هم که از عطر ها درست نگهداری کنید، بعد از مدتی طولانی عطر ها رقیق می شوند و جذابیت خود را از دست می دهند. با گذشت زمان و تمام شدن تاریخ مصرف عطر، عطر تغییر رنگ می دهد و بوی بدی پیدا می کند. در صورت نگهداری درست، شما می توانید طول عمر مفید عطر خود را افزایش دهید؛ به همین دلیل ما در این مقاله به طور کامل در مورد روش های نگه داری از عطر و ادکلن توضیح داده ایم.

نکات مهم درباره نگهداری از عطر

  • بطری را تا اولین اسپری، بسته نگه دارید.

بطری را تا اولین اسپری، بسته نگه دارید.

جالب است بدانید که عطر تا زمانی که باز نشود، عمر بسیار طولانی ای خواهد داشت. دلیل اینکه عطر پس از باز شدن شروع به خراب شدن می کند این است که با اکسیژن تماس پیدا می کند و رایحه آن رقیق و اکسید می شود. تا قبل از باز شدن بسته عطر برای اولین بار اکسیژنی به آن نمی رسد؛ بنابراین سعی کنید تا وقتی که به عطر جدید خود نیاز ندارید آن را باز نکنید.

  • عطر را در مکانی تاریک نگه دارید.

روش های نگه داری از عطر

یکی از نکات مهمی که باید در روش های نگه داری از عطر به آن اشاره کرد این است که عطر را در مکانی تاریک نگهداری کنید. هیچ وقت بطری های عطر را در معرض آفتاب نگهداری نکنید. سعی کنید آن ها را در مکانی خشک و تاریک مانند کمد نگهداری کنید. نگهداری عطر در مکانی تاریک و خشک باعث می شود تا عمر عطر افزایش یابد.

  • عطر را در مکانی خشک نگه دارید.

روش های نگه داری از عطر

یک نکته دیگری که در روش های نگه داری از عطر باید به آن اشاره کرد این است که عطر باید در مکانی خشک و دور از رطوبت نگه داری شود؛ زیرا آب باعث از بین رفتن رایحه عطر می شود. به همین دلیل است که می گویند رطوبت روی عطر تاثیر می گذارد و باعث می شود تا اتفاقات ناخواسته شیمیایی ای رخ دهد که باعث خراب شدن عطر شما می شود. اگر اتاقی در خانه دارید که یک رطوبت گیر دارد، می تواند مکانی ایده آل برای نگهداری از عطر های شما باشد.

  • عطر خود را حمام نگهداری نکنید.

روش های نگه داری از عطر

بسیاری از افراد به روش های نگه داری از عطر توجه نمی کنند و دیده شده است که بسیاری از آن ها عطر را در حمام خانه خود نگهداری می کنند. یکی از بد ترین مکان ها برای عطر، حمام خانه است. علاوه بر رطوبت موجود در حمام که بر روی عطر تاثیر می گذارد، تغییر دمای ناگهانی حمام نیز می تواند عطر را تحت تاثیر قرار دهد و موجب کاهش کیفیت آن شود.

  • عطر خود را در جعبه اصلی آن نگهداری کنید.

عطر خود را در جعبه اصلی آن نگهداری کنید.

شاید فکر کنید که جعبه عطر اصل که از مقوا ساخته شده است زیاد برای نگهداری از عطر کاربردی نیست؛ زیرا این مقوا ها سست هستند و زود خراب می شوند؛ اما جالب است بدانید که یکی از روش های نگه داری از عطر استفاده از جعبه اصلی خود محصول است؛ زیرا این جعبه برای نگهداری از عطر ساخته شده است. نگهداری از عطر در جعبه اصلی و مقوایی آن و نگهداری از عطر در یک کمد خشک و تاریک می تواند تا حد بسیار زیادی عمر عطر های شما را افزایش دهد.

  • از تکان دادن بیش از حد شیشه عطر خودداری کنید.

از تکان دادن بیش از حد شیشه عطر خودداری کنید.

برخی از افراد فکر می کنند که تکان دادن شیشه عطر قبل از مصرف باعث می شود تا بوی عطر بهتر بیرون بیاید. باید گفت که این فکر کاملا اشتباه است و نه تنها به شما کمکی نخواهد کرد؛ بلکه باعث می شود یک اکسیداسیون ناخواسته، از طریق حباب وارد شیشه عطر شما شود.

باید گفت که بیشتر عطر ها از پیوند های شیمیایی ظریف و مخلوط های پیچیده ای تولید شده اند که به راحتی شکسته می شوند؛ به همین دلیل است که همیشه باید در روش های نگه داری از عطر خود دقت کنید و هر روشی را امتحان نکنید.

طول عمر یک عطر چقدر است؟

طول عمر یک عطر چقدر است؟

بر خلاف بسیاری از ماده های آرایشی مانند کرم ها، هیچ تاریخ انقضای مشخصی بر روی هیچ کدام از بسته بندی های عطر نوشته نشده است. به طور معمول با استفاده از روش های نگه داری از عطر به شیوه صحیح، یک عطر می تواند تا 36 ماه یا همان سه سال عمر مفید داشته باشد.

اما اگر زیاد به شرایط نگه داری عطر توجه نکنید این مدت زمان می تواند 1 یا 2 سال باشد؛ البته برخی از عطر ها هستند که از آن ها به عنوان شاهکار های صنعت عطر سازی یاد می شود. این دسته از عطر ها نه تنها با گذشت زمان کیفیت خود را از دست نمی دهند؛ بلکه گذر زمان باعث می شود تا بوی بهتری پیدا کنند و خوش بو تر شوند. فراموش نکنید که این مورد اتفاقی نادر است و تا به حال تعداد عطر های تولید شده ای که بتوانند این گونه باشند انگشت شمار است. برای مثال می توان به عطر های تولید شده به شیوه کلاسیک و قدیمی مانند Shalimar اشاره کرد؛ البته استفاده از شیوه های نگه داری از عطر در این مدل ها نیز مهم بوده است.

جمع بندی

در این مقاله روش های نگه داری از عطر و مهم ترین نکاتی که باید در هنگام استفاده عطر و نگهداری از آن ها رعایت کرد را نام بردیم و توضیح دادیم. عطر ها مایعات بسیار حساسی هستند که به راحتی تحت تاثیر شرایط محیطی واکنش نشان می دهند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که در نگهداری از آن ها دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید